Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photographs, please contact me.

lördag 29 december 2012

Christmas party

Här är bilder från julfesten med bokklubben. Vi hade en jättetrevlig kväll och njöt av julstämningen.
Dukningen gick i milda färger: vitt, beige, guld, grönt och ljusblått. Menyn såg ut så här:
Kryddig varm äppeldryck med fikon i bacon
Cordon Bleu med dubbelbakad potatis, granatäpplesallad och whiskysås
Goda ostar med kex
Kaffe med julbomb

Nu önskar jag dig ett gott nytt år!
Here are some photos from our Christmas party with the book club. We had a really nice evening and enjoyed the Christmas spirit.
I layed the table in soft colours: white, beige, gold, green and pale blue. The menu:
Spicy hot apple drink with figs in bacon
Cordon Bleu with baked potatoes, pomegranate salad and whisky sauce
Cheese and biscuits
Coffe and a Christmas bomb

Now I wish you a Happy New Year!

8 kommentarer:

Windlost sa...

Sounds divine Poppins! I wish I were there (although I would not understand anything that was said). I would soak up the atmosphere.

xo Terri

Lusthuset sa...

Så fint! Vackert med glas, silver och vitt. Helt mina favoriter. GOTT NYTT ÅR Önskar jag dig. Kram kära Poppins.

Julia C. sa...

Pretty setting for your Christmas party.
Wish you a Happy New Year too.
Julia

Moa sa...

Så vackert du dukar.. ja här tassar jag in och önskar dig en riktigt fin nyårsdag.. Gott Nytt År o kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack för vackra och inspirerande inlägg under året! Nu vill jag önska dig ett gott slut på det här året och ett riktigt Gott Nytt 2013!
Kram,
Regina

Lily sa...

Vacker o stämningsfull dukning!

Önskar er ett Gott Nytt År!
Hoppas ni har det fint i de dejlige grannlandet..

Kram Lily

Eva Agnes sa...

God fortsättning du också, kära Poppins.
Kramar!
Eva Agnes

Trolda sa...

Vilken alldeles LJUVLIGT vacker dukning!!! Säkert var maten MINST lika delikat!!! ;-) Önskar dig/er en GOD FORTSÄTTNING och att det blir ett fantastiskt fint NYTT ÅR!!! =D

Trolda - många kramar =D