Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photographs, please contact me.

torsdag 6 december 2012

Potting about

Här i södra Sverige är det snö, kallt och riktig vinter. Det känns mysigt att vara inne och pyssla lite. Idag har jag gjort julens köttbullar och snart är det dags att baka lussekatterna. Mitt skrivbord är väldigt rörigt för jag håller på att göra julkort och de måste ju snart vara klara.
För några veckor sedan besökte jag vännen Lily och vi fotograferade lite julmotiv. Det var väldigt roligt att fotografera tillsammans och det kommer vi säkert att göra om. Nästa gång blir det förstås andra motiv. Här ser du tre av de stilleben vi fotograferade och jag kommer snart att publicera några till.
Down here in the south of Sweden we have snow and cold weather, it is winter. It feels cosy to be inside and potter about. Today I made the Xmas meat balls and soon it will be time to bake the typical Swedish saffron buns. On my desk there is a mess because I am making Xmas cards, they must soon be ready to post.
Some weeks ago I visited my friend Lily and we took some Xmas photos. It was fun to photograph together and we will do it again. Next time there will be other things to shoot of course. Here you can see three of my photos and I will soon post some more.

Inga kommentarer: