Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photographs, please contact me.

torsdag 17 januari 2013

Back again

Det blev ett icke planerat uppehåll här på bloggen. En orsak är att jag plötsligt fick köpa en ny dator och jag har lagt ner tid på föra över filer och bekanta mig med Windows 8 - en bekantskap som inte är så lätt odla för någon av partnerna...
Jag och mannen firade nyår i Köpenhamn innan vi gick tillbaka till jobbet den andra januari och sedan dess har vi jobbat på. Hemma har vi försökt rensa bland böckerna på bokhyllorna men tänk så svårt det är att göra sig av med böcker. Vi har i alla fall lyckats fylla fyra kassar med böcker men trots det har vi inte fått några gigantsiak hål i bokhyllorna.
Jag surfade in på mysiga Sew and So och kikade på broderier. Här hittar man något för alla smaker och jag fick en sådan lust att börja sy. Men så kom jag på att jag har flera broderiprojekt på gång och de verkar aldrig bli klara. Nej, jag får nog avstå från att investera i fler - men visst är de vackra!
It turned out to be longer break on the blog than I planned for. One reason is that I suddenly had to buy a new computer and I have spent time on transferring documents and photos and to get to know Windows 8 - an acquaintance that has not been easy for either party...
The husband and I celebrated New Year in Copenhagen before we went back to work at Januari the second and have been working since then. At home we have tried to clear away books but it is not easy to throw away books. We have succeded to get rid of four bags with books but even so we still not have any space to put in new books on the shelves.
I popped in at the cosy Sew and So and looked at embroderies. Here you can fins something for everyone and I really got tempted to buy something. But then I realized that I have a few of them and they never seem to be fullfilled. No, I think I have to do without them - but they are Beautiful!

Inga kommentarer: