Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photographs, please contact me.

söndagen den 3:e februari 2013

Me and Windows 8

Windows 8 och jag har efter några veckor tillsammans börjat att förstå varandra lite bättre. Jag har lyckats att ladda ner foton och även att redigera dem. Mitt gamla redigeringsprogram fungerar inte i Windows 8 utan jag har fått lära mig ett nytt. Bilderna föreställer små italienska maränger som jag hittade i en fiskaffär (!).
Ute är det bedårande vackert med sol och ett tunt, tunt lager snö. Därför ska jag locka med mig mannen ut på en promenad längs med Öresund.
 
After a few weeks Windows 8 and I are getting to understand each other a bit better. I have managed to load photos and to edite them. My old software for editing photos does not work in Windows 8 so I had to learn to use a new one. In the photos are small Italian meringues that I found at the fishmonger's (!).
When I look out the windows it looks beautiful - sunny and a thin, thin layer of snow. So I will try to get the husband with me for a walk along the sea.

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Alltid kul med nya program men det krävs ju lite av en. Vet inte om jag är mogen för nytt ännu. Jättefin bild du bjuder på. Man blir liksom sugen.
Annika

Merja sa...

Nu blev jag fika sugen...Fin bild! Ser fram emot fler bilder;)
Ha en fin dag!

Lily sa...

Ljuvliga toner i vackra bilden..
Fikasugen blir man som sagt :)
Kramar Lily

Eva Agnes sa...

Visst känns det som lite vår i luften?!
Kram!
Eva Agnes