Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 13 april 2013

Waiting for spring

I väntan på våren - lite vår på köksbordet. I trädgården händer inte så mycket, snödropparna ser hängiga ut, endast en liten vintergäck kurar under häcken och påskliljorna har bara skjutit upp några centimeter. Men det kommer att bli sommar i år också, så jag försöker vara tålmodig och bara vänta in värmen.
 
Waiting for spring - a bit of spring on the kitchen table. Nothing is happening in the garden, the snowdrops look tired, only one tiny winter aconite is hiding in the hedge and the daffodils have only postpone a few inches. But it will be summer this year too, so I try to be patient and just wait for warmer weather.

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja fy vilken väntan och längtan det är, önskar jag kunde vakna upp i morgon bitti och all snön vore borta och att träd och buskar är fulla med knoppar...
Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Trolda sa...

Ja, årets Vår ÄR seg...även om den förgyller oss med dess föraning så smått emellanåt! :) "Den som väntar på något gott.."! :)

Trolda - kramar =D