Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 9 juni 2013

Back from England

Jag och mannen har varit på en tvåveckors rundtur i England. I fredagskväll kom vi hem, trötta men fyllda av nya intryck. Trots att det var den kallaste våren på 50 år i England har vi ändå fått se många vackra trädgårdar och sköna landskap.
Lite över ett tusen bilder har jag laddat ner på min dator så det kommer att ta lite tid att få ordning på alla. Just nu är det bara skönt att vara hemma och njuta av den svenska försommaren. Några snälla älvor har fixat till vår trädgård medan vi var borta och den ser helt perfekt ut - vilket den inte brukar göra. Gräsmattan har snörraka kanter och varenda ogräs är borta från rabatterna. Undrar om man kan hyra in älvorna som trädgårdsmästare för gott? (Tack, snälla föräldrar)
 
I and the husband have been driving around in England for two weeks. We arrived back home on Friday evening, tired bud filled with new impressions. Even though it has been the coldest spring for 50 years in England, we have seen a lot of beautiful gardens och lovely sceneries.
I have taken over one thousand photos so it will take some time to go through them. Right now it is nice to be home and to enjoy the Swedish early summer. A pair of kind elves have fixed our garden while we were away and it looks perfect - which it usually never do. The lawn has got absolutely straight borders and every seed is gone. I wonder if it is possible to hire those elves as garderners for good? (Thank you, mom and dad)

3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åh det är en dröm för mig att åka runt i England och besöka trädgårdar! Jag har en bekant som gör det varje år och hon är alldeles lyrisk varje gång hon kommer hem...för att inte tala om alla vackra rosor som hon köper med sig. Det ska blir spännande att få se bilder från er resa;-)
Ha en finfin söndag!
Kram,
Regina

Windlost sa...

Sounds divine!!!! Xo Terri

Lily sa...

Spännande att få uppleva, att få en liten glimt av er resa.
Kram Lily