Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

tisdag 23 juli 2013

Yellow cottages

Mannen, jag och vännen Lily tog en tur till Dragör utanför Köpenhamn. Det blev en härlig fotopromenad genom de små gränderna med de gula husen. Överallt blommade stockrosorna, de fanns i alla möjliga färger. Till sist njöt vi av en kopp kaffe på hamnhotellet.
The husband, I and my friend Lily went on a trip to Dragör, outside Copenhagen. It turned out to be a very nice photo safari in the narrow streets with the yellow cottages. The hollyhocks were in bloom, they had every possible colour. After the walk we enjoyed a cup of coffee at the hotel in the harbour.














2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig promenad! Tänk vad det är vackert med stockrosor! Minns ett år när vi åkte norrut från Köpenhamn ändes kusten. Vi passerade en plats där det fanns ett lågt gult hus med svart korsvirke och halmtak. Där växte stockrosorna så höga att jag tyckte de var högre än huset, nästan som taget ur en sagobok. Stockrosor finns i så vackra färger, men jag vill ju vara lite dramatisk så jag planterade svarta för två höstar sedan. De gör sig bra mot mitt vita hus;-) Egentligen är de inte svarta utan mörkt vinröda. I år har jag belönats med fem stänglar, kul att de trivs.

Ha det gott!
Kram,
Regina

NinaH sa...

Dragör är (också!) så fint! Skrutt- det var alldeles för länge sen vi var över Sundet!! Måste snart bli av!
Här är jag så glad över "paketet"!
Kommer snart mer om det på min blogg!!;-)