Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 18 augusti 2013

Garden Exhibition

Semestern är slut och jag har arbetat en vecka. Sommarvädret tog också slut och vi har haft regn och oväder i flera dagar. Det har varit översvämmade vägar och källare men, peppar, peppar, så har min lilla odling av grönsaker klarat sig undan det värsta regnet.
Trädgårdsgillet i Landskrona höll också på att regna bort men det blev lite bättre väder så vi hann med en tur dit. Det är en tradition att titta på utställningen, gå runt på marknaden och rösta på vackraste flotten.
En ny söt clematis följde med hem, Princess Kate.
My holiday is over and I have worked a whole week. The nice summer weather seems also to be over and we have had rain and storm for several days now. It has led to flooded roads and cellars but, knock on wood, my little kitchen garden has survived.
The yearly Garden Exhibition in Landskrona was nearly flooded too but the weather turned out to be a bit better so we went there. It has become a tradition to walk around at the market, looking at the exhibition and to vote for the most beautiful raft.
We bought a new pretty clematis, Princess Kate.





1 kommentar:

Jette Hollesen sa...

Jeg er vild med din side. Den er så fuld af fantasi, at man bliver glad af at se på den!
Hilsen Jette