Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 23 november 2013

Dark times

November betyder gråa dagar för mig. Dagen blir kortare och mörkret är kompakt. Nu längtar jag efter advent och alla ljusen som ska sättas upp. Idag har jag förberett genom att putsa fönstren och det är något som inte händer alltför ofta. :)
I väntan på adventljusen kan man njuta av vanliga ljus, varför inte i röda toner?
 
November is filled with grey days. Daylight is short and the dark is very dark. Now I am longing for Advent and all the lights that come with it. Today I have cleaned my windows, and that is something I do not do too often. :)
Waiting for Advent lights I can enjoy ordinary candles, why not in red?

2 kommentarer:

NinaH sa...

November är en jobbig månad! Så fint du gjort för att glädja dig "förbi" den tiden!;-)

Merja sa...

Så stämningsfull och fint!
Trevlig advent!