Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

måndag 14 april 2014

Spring time

Våren är på väg. Jag började klippa rosor för flera veckor sedan, men det tar sin lilla tid att komma igenom alla. I rabatterna blommar pärlhyacinter och påskliljor. På väg till jobbet såg jag att magnolian har stora knoppar. Visst är det väl tidigt?

Spring is on its way. I started to cut roses weeks ago, but it takes time to cut them all. In my borders grape hyacinths and daffotils are in bloom. On my way to work I noticed that the magnolia has big buds. Is it not a bit early?

4 kommentarer:

Meta sa...

Fin bild du visar.Riktig vår och Påskbild.
Påsken är sen och våren är minst en månad tidigare än vanligt. Underbart
Jag sätter alltid ut mina K- liljor som jag köper. De vill ha lite fuktigt och inte allt för stark sol har jag märkt.
Försök igen och lycka till
Kram Meta

Merja sa...

Låter tidigt. Kunde inte låta bli att kika under säckväven på min magnolia. Den ser ut att ha klarat sig fint, men får stanna inbäddad ett tag till:)
Fin bild med påsk inspiration!
Ha en fin dag!

IET sa...

Tycker att det känns okey att det är lite tidigt nu när det är april. Hade betydligt svårare att förstå tillvaron när det vars mars och primulorna blommade i rabatterna.

Trevligt att läsa i kapp här. Kram.

Tingeltangel sa...

Jag vill bara önska Dig en Glad Påsk. / Jenny