Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

lördag 24 maj 2014

A week in Berlin

h
 Mannen och jag var en vecka i Berlin, en stad som vi verkligen trivs i. Vi återsåg det vackra torget Gendarmenmarkt.
 The husband and I spent a week in Berlin, a city we really like. We revisited the beautiful square Gendarmenmarkt.


 Vi besökte flera museer, bl a stadsmuseet Märkisches Museum och det stora Pergamon Museum för att se Ishtarporten och själva Pergamontemplet.
 We visited several museums like the Märskisches museum which is Berlin's city museum and the largePergamon museum to see the Ishtar gate and the temple from Pergamon.




 Vi åt en fantastisk middag på Altes Zollhaus som ligger intill kanalen.
We had a lovely dinner at the Altes Zollhaus, situated by the canal.
 Det blev också ett besök i botaniska trädgården. Det var ett stort område där man kunde vandra i timmar.
 We also visited the Botanic Garden. It is a huge garden where you can walk for hours.
 Här fanns flera stora växthus, ett av dem såg ut som Lunds domkyrka.
 There are several green-houses in the park. One of them looks like a cathedral.

4 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig resa! Jag har aldrig varit i Berlin, men skulle gärna vilja åka dit (även Prag är en stad jag skulle vilja besöka). Vilket fantastiskt växthus, det ser verkligen ut som en katedral. Tyvärr är det några av dina bilder som inte visas i inlägget.
Kram,
Regina

Jenny sa...

Det ser fint ut i Berlin, skulle kunna tänka mig att åka dit!

/Jenny

Trolda sa...

Åh så vackert!!! Det lustiga är att det jag ser du fotograferat ser nästan ENGELSKT ut... ;-) Och jag vet ju att du vurmar för det brittiska =D Härliga blomsterbilder också från DIN och andras täppor, tack för det rara Poppins! =D

Trolda - kramar =D

Trolda sa...

Åh så vackert!!! Det lustiga är att det jag ser du fotograferat ser nästan ENGELSKT ut... ;-) Och jag vet ju att du vurmar för det brittiska =D Härliga blomsterbilder också från DIN och andras täppor, tack för det rara Poppins! =D

Trolda - kramar =D