Välkommen - Welcome

Känn dig varmt välkommen hit. Om du vill får du gärna lämna en kommentar. Jag hoppas att du kommer att trivas här.
Om du vill använda någon av mina bilder, var vänlig kontakta mig.

You are very welcome to my blog. Feel free to leave a comment. I hope you will enjoy your visit.
If you want to use any of my photos, please contact me.

söndag 25 januari 2015

Paper craft

 Jag har pysslat lite med papper, det blev några bollar och stjärnor. Stjärnorna satte jag fast på ett aprikosfärgat band och hängde upp i hallen intill ett vitt skåp. En av bollarna hamnade också vid skåpet och en annan på vårt gula skåp i köket.
 I made some balls and stars of paper. I glued the stars on a apricot ribbon and put them by the white cupboard. One of the balls ended up by the same cupboard and one of them by the yellow cupboard in the kitchen.
 Bollarna gör man genom att klippa ut 20 runda pappersformar. Vik varje cirkel så det blir en trekant och klistra ihop de vikta kanterna med varandra. Börja med att klistra ihop fem cirklar till toppen och sedan klistra fast ytterligare fem cirklar, en på varje av de första fem. Enklast är att göra två halva bollar och sedan klistra ihop de två delarna. Trä igenom ett band/snöre och fäst ett hänge eller en tofs i botten.




1 kommentar:

aagkro sa...

God påske, tror Skåne er vakkert nå.
Vennlig hilsen Hege i Norge